FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:23-11-2006 22:10:55
Afsender:Ivo Santos
Email:mcsa2001@mail.dk
Emne:Ang. artiklen "Hvad koster det at lave en CD?"
Tekst:Nedenstående citat er taget fra artiklen om "Hvad koster det at lave en CD?", som findes på denne side, refferencen til artiklen "Hvad koster det at lave en CD?" findes nederst i dette indlæg.

Citat Start:
---------------
Pladeselskabet lægger herefter alle udgifterne sammen - i alt: 420.000 kroner. Pladeselskabet skal altså sælge (420.000 : 43) = 9.767 eksemplarer af CD'en, før de tjener deres første krone (modsat kunsterne, der får deres betaling fra først solgte eksemplar). De 9.767 solgte eksemplarer sørger kun for, at pladeselskabets udgifter er dækket ind. Ved dyrere albums (med TV-reklamer) skal der oftest sælges over 25.000 eksemplarer, før pladeselskabets
udgifter er dækket ind.

---------------
Citat Slut:


Jeg har også et par generelle meninger om musik i de hele taget samt min egne kommentar om citatet ovenfor, hvis refference findes i bunden af dette indlæg.


Hvorfor skal musik altid være så klinisk ren at selv operationsborderne på sygehusene, ikke kan være med, for ikke at snakke om processor producenterne Intel og AMD, for de har også kliniske rene rum, i deres produktion af chip og processor?

Hvor er sjælen i musikken? Det kan vel sammenlignes med at stå i en tom stue hvor alle flader er malet hvide!
Selv i forbindelse med koncerter er jeg i tvivl om lyden der kommer ud af højtalerne kommer fra musikerne, eller om lyden faktisk kommer fra en CD, det man i faglig sprog vidst nok kalder for "play back", hvis jeg ikke tager fejl.

Jeg vil heller have de små fejl med i sangen, når jeg lytter til musik end jeg vil lytte en sang uden en sjæl!



Film, musik og reklammer:

Reklammer på TV om film, musik, og den slags burde ikke forfindes, da det er for dyrt og unødvendigt, fordi der findes mange andre og biligere alternativer, som kan være ganske gratis, ja det er skam rigtigt opfattet gratis, og dette gælder også for mange andre områder som f.eks. computerspil, bare for at tage et andet eksempel, hvor TV reklammer ikke er det rigtige sted at reklammere.


Mit ekempel hvor gratis reklame har virket:

Dog skal det siges at mit eksempel omhandler computerspil, og hverken film eller musik.
Jeg indrømmer det gerne, tilbage i 90'erne fik jeg fat i en piratkopi af spillet "Age og Empire", dette spil endte jeg faktisk med at købe originalt, udvidelsen, som omhandler Rommerne købte jeg også som original, ja selv toeren har jeg også købt, dog har jeg ikke købt eller prøvet udvidelsen til toeren, som jeg ikke lige kan huske hvad det handler om, men det er jo også underordnet.

Så derfor er min pointe at piratkopier af musik, spil o.l. er ikke altid dårligt for kunstnerene, eller selskaberne bagved, fordi havde jeg aldrig fået en piratkopi af spillet "Age of Empire" så havde jeg nok aldrig købt spillet, for ikke at tale om toeren.








Refferencer:
-------------------------------

(Hvad koster det at lave en CD?)
http://www.dansermeddrenge.dk/hva_syns_du/hva_koster.htm