Tekst: | Flatrate på alt musik = musik som metervare. Det går jeg imod. Jeg synes man skal betale efter forbrug. Vi (DmD - og mange andre med os) vil formentlig ikke medvirke i en flatrate-ordning.
En flatrate som du skitserer vil motivere branchen til at producere mest muligt - men ikke bedst mulig kvalitet. Det synes jeg er helt forkert. Det er det, jeg mener med at gøre musikken til en metervare. Musik er en mærkevare - ligesom Gucci & McDonalds ;-)
1. Jeg kan ikke se at I har noget valg, jeres kunder har allerede etableret en sådan flatrate-ordning. Indtil I siger god for den vil den dog fungere uden afregning med kunstnerne.
2. Flatrate - eller forbrugsafregnet, kig lidt på de modeller der er for internet, valgmulighederne for afregningsmodeller er nogenlunde de samme. Det essentielle er at kunden kun afregner for faktisk forbrug, ikke for retten til at have værkerne liggende mellem hver brug.
3. Jeg kan ikke følge dig i at det skulle animere jer til at producere mest muligt. Afregningen vil fortsat ske efter, hvor ofte dine værker er blevet spillet.
Lidet flatternede at sammenligne sig med McDonalds..... Og at det skulle være mærkevarer?? Kun et varemærke!
|