FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:07-11-2007 13:42:27
Afsender:ebbe
Email:ebbe@amara.dk
Emne:hovedrysten
Tekst:Det som jeg mente med at få lidt hjælp fra branchen, var en kampagne på voice-tv , dansk mtv samt de radiostationer de unge lytter til, hvor deres idoler selv forklare deres utilfredshed med de unges stjæleri.

Hovedrysten nok alt hvad musikbranchen kan forvente at få ud af en sådan kampagne.

Digital distribution er en så integreret del af de unges kommunikation og computerbrug at det er urealistisk at forvente at ungerne skal være opmærksomme på, hvad der er beskyttet. Eller at de skal sige fra overfor musik til/fra kliken.

Man kan ikke forvente at gamle dages opfattelse af, hvordan ophavsret skal håndteres/respekteres, kan fungere som rettesnor for håndteringen af digitaliseret materiale. Uanset hvor ædle motiverne måtte være.

Og gør man det alligevel, eventuelt med kampagne i ryggen, så vil det nødvendigvis gå galt (medføre piratkopiering) hvergang!